Tisztelt Felhasználó!
A Földhivatal Online rendszerben 2022. június 10-én pénteken 16:00 és 23:00 között karbantartást végzünk. Ezen időszak alatt a Földhivatal Online szolgáltatást a még nem regisztrált felhasználók nem vehetik igénybe. A karbantartás ideje alatt az új felhasználók regisztrációja, valamint a személyes adatok megadása, módosítása szünetel.
MORZSÁK
TARTALOM:Átadták a 37-es főút új, négysávos szakaszát
Létrehozva: 2007. december 7.
Módosítás: 2007. december 7.
Forrás: MTI
Kapcsolódó anyagok
-
Portré:
-
Cikk:
Címkék
Cikk:
Átadták a 37-es számú főút új négysávos szakaszát pénteken a Borsod megyei Felsőzsolcánál. A 37-es út négysávosítása az I. Nemzeti fejlesztési terv egyik legnagyobb beruházása Észak-Magyarországon.
Átadták a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Felsőzsolcánál a 37-es számú főút új négysávos szakaszát, a beruházás bruttó bekerülési költsége mintegy 6,6 milliárd forint volt. Az átadó ünnepségen Kóka János korábbi gazdasági miniszter elmondta, hogy a 37-es út kétszer két sávja európai uniós forrásból, a közútprogram részeként valósulhatott meg. Az uniós támogatások mellett a közutak fejlesztésére fordíthatják a matricabevételekből származó összeget is, amely idén - a teherjárműveknek köszönhetően - 5 milliárd forinttal több a tervezettnél. Kóka hozzátette: az elkövetkező hét évben Magyarország infrastrukturális fejlesztésekre 2000 milliárd forintot fordíthat.
Szabó György, a regionális fejlesztési tanács elnöke arról szólt, hogy a 37-es út négysávosítása az I. Nemzeti fejlesztési terv egyik legnagyobb beruházása Észak-Magyarországon. Az út fejlesztésének folytatását is tervezik. Mint mondta, a kormány megkülönböztetett figyelemmel támogatja az Észak-magyarországi Régiót, amelyet az is tükröz, hogy mintegy 200 milliárd forint értékben fejlesztettek a térségben, mindehhez összességében 191 milliárd forint pályázati forrást nyertek. Ezzel az egy főre jutó elnyert pályázati támogatás összege Magyarországon, az északi régióban a legnagyobb.
A 37-es főút csaknem 8,5 kilométeres szakaszának részeként a Bársonyos-csatorna fölött átépítették a már meglévő hidat, mellette az új nyomvonalon és a szervizút felett két új híd épült, valamint szintén új hidat emeltek a meglévő mellett a Hernádon. Felújították az arnóti és a gesztelyi körforgalmú csomópont közvilágítási hálózatát, és zajvédő falakat építettek.