Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Kevesli a turisztikai beruházásokat a kamara

Létrehozva: 2003. augusztus 21.
Módosítás: 2003. december 12.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Összehangolt és hatékony városmarketinget sürget a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke. Az érdekképviselet felmérése szerint a meghatározó fővárosi idegenforgalmi cégek alig egyötöde minősítette jónak az idei turisztikai szezont.

A budapesti turizmus fellendítéséhez olyan hatékony városmarketing szükséges, amelynek kidolgozásában széles vállalkozói kör is részt vehet - mondta Koji László , a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnöke csütörtökön.

Nincs egységes programkínálat

Az érdekképviselet vezetője úgy véli: annak ellenére, hogy a fővárosi idegenforgalom marketingjére minden eddiginél nagyobb összeget, 200 millió forintot költenek, az mégsem képes hatékonyan népszerűsíteni a budapesti programokat, látványosságokat.

A Fővárosi Önkormányzatnak és a Magyar Turizmus Rt.-nek az idegenforgalmi vállalkozások, illetve a vállalkozói érdekképviseletek bevonásával össze kell hangolni az utazási irodák, szállodák jelenleg szétaprózódott, egyéni programkínálatát - mondta Koji László.

Kevés a turisztikai fejlesztés

A kamara adatai szerint tavaly a fővárosi beruházások mindössze 1,7 százaléka volt turisztikai fejlesztés, miközben a város idegenforgalmi cégei adják a teljes turisztikai forgalom 7,6 százalékát, az export-árbevétel 32 százalékát, és a foglalkoztatottak 18,2 százalék.

Augusztusban tizennyolc meghatározó idegenforgalmi vállalkozás megkérdezésével készítettek felmérést. A válaszadók 28 százaléka gyenge, 55 százaléka pedig közepes szezonról számolt be. A cégek 17 százaléka értékeli jónak az idény, ám egyikük sem nagyon jónak. A vállalkozások 56 százaléka csökkenő, 44 százaléka azonos forgalomra számít, növekedést viszont nem remélnek.

A vendégkör összetétele a külföldiek javára változott. Amíg tavaly 83,5 százalék volt a külföldiek, és 16,5 százalék a belföldiek részaránya, addig az idei évre 84,1 százalékra nőtt a más országokból Magyarországra érkezők, és a hazánk más területeiről a fővárosban turistáskodók megoszlása.

Ugrás vissza Ugrás vissza...