Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

Értesítjük, hogy a NAV 2020. október 23-án 6 órától 2020. október 26-án 6 óráig adatbázis karbantartást végez. A karbantartás ideje alatt szünetel a NAV szakrendszereivel történő kommunikáció, ami miatt a Rendelkezési Nyilvántartásban a cégek azonosítása, a Rendelkezési Nyilvántartás attribútum szolgáltatása, valamint az online Cégkapu regisztráció szolgáltatások nem lesznek elérhetők.

Kérjük a fentiek figyelembevételét! Szíves megértését köszönjük.

NISZ Zrt.

MORZSÁK

TARTALOM:8-9 milliárd forint takarítható meg a menetdíjkedvezmények átalakításával

Létrehozva: 2009. augusztus 12.
Módosítás: 2009. augusztus 12.
Forrás: MTI

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter szerint a  menetdíjkedvezmények rendszerének átalakításával körülbelül 8-9 milliárd forintot lehet lefaragni a közösségi közlekedésre fordított összegekből, az erről szóló döntésig azonban még sok egyeztetésre van szükség.

A tárcavezető annak kapcsán nyilatkozott erről, hogy a kormány a múlt héten elfogadta a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját, amelynek keretében jövőre az ideinél 70 milliárd forinttal kevesebbet költhet az állam a MÁV-ra és a Volánra.

Hónig Péter hangsúlyozta: a 70 milliárd forintos elvonásnak egyelőre a fő területeit határozták meg, és azt, hogy pontosan mely területeken spórolják meg a kívánt összeget, csak később döntik el.  A legnagyobb összeg - mintegy 35 milliárd forint - valószínűleg  a tömegközlekedés teljesítési mennyiségének csökkentésével takarítható meg, további, nagyságrendileg 25 milliárd forint pedig a társaságok adminisztratív és működési költségeinek lefaragásával. A menetdíjkedvezmények átalakításával 8-9 milliárd forinttal csökkenthető a közösségi közlekedésre fordított  összeg.

A miniszter szerint meg kell szüntetni, vagy le kell csökkenteni a nem indokolt kedvezményeket. Például a közlekedési tárcánál is vannak olyan családi kedvezmények, amelyeket át kell gondolni, továbbá - egyfajta utasregisztrációs rendszer létrehozásával - meg kell nézni, hogy hányan veszik valóban igénybe a kedvezményeket. Hónig Péter hozzátette: az átalakításnál nemcsak gazdasági, hanem szociális szempontok szerint is mérlegelnek, és még sok egyeztetésre van szükség a kérdésben.

A működési költségek csökkentésének része, hogy megszüntetik a párhuzamosságot a Volán és a MÁV-járatok között. Arra a kérdésre, hogy az átalakítás ezen része hány ember elbocsátásával jár, Hónig Péter elmondta: ezt csak akkor tudják pontosan kiszámolni, ha a Regionális Közlekedési Tanácsok már felálltak, és összeállították az új menetrendeket. Hozzátette: az kijelenthető, hogy lesz elbocsátás, ugyanakkor úgy is elképzelhető a működési költségek visszafogása, hogy elérik a közösségi közlekedési társaságok alvállalkozói teljesítményének csökkenését, így ez nem jelent direkt létszámleépítést a közlekedési vállalatoknál.

A Regionális Közlekedési Tanácsok augusztus közepére lefektetik az új menetrend irányelveit - mondta el Hónig Péter. A közlekedési tárca vezetője arra a kérdésre, hogy értékesítenek-e a MÁV ingatlanállományából, elmondta: elképzelhető, hogy eladják az olyan felesleges vagyonelemeket, amelyeknek "semmi köze" a vasúti szolgáltatáshoz.
Ugrás vissza Ugrás vissza...