Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

Értesítjük, hogy a NAV 2020. október 23-án 6 órától 2020. október 26-án 6 óráig adatbázis karbantartást végez. A karbantartás ideje alatt szünetel a NAV szakrendszereivel történő kommunikáció, ami miatt a Rendelkezési Nyilvántartásban a cégek azonosítása, a Rendelkezési Nyilvántartás attribútum szolgáltatása, valamint az online Cégkapu regisztráció szolgáltatások nem lesznek elérhetők.

Kérjük a fentiek figyelembevételét! Szíves megértését köszönjük.

NISZ Zrt.

MORZSÁK

TARTALOM:Megkezdődött a 4-es metró építése

Létrehozva: 2004. december 8.
Módosítás: 2006. május 10.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

A 4-es metró alagútjának fúrása várhatóan a jövő év végén kezdődhet, de az új vonal építése a Baross téri megálló kialakításával már a héten elkezdődött.
A Baross téri megálló kialakításával a héten megkezdődött a 4-es metró építése - jelentette ki a főpolgármester a Keleti pályaudvarnál tartott tájékoztatóján. Demszky Gábor elmondta, hogy kiírták az első, az alagútfúrásra szóló 40 milliárd forint értékű tendert. Hozzátette: 2005 végén megkezdődhet az alagútfúrás, az első szerelvények pedig 2009 végétől közlekedhetnek a Baross tér és az Etele tér között.
Már másfél éve utazhatnánk a metrón
Demszky Gábor emlékeztetett rá, hogy a fővárosi önkormányzat hét évvel ezelőtt hagyta jóvá a 4-es metró első szakaszának 7,3 kilométeres nyomvonalát. Kifejtette, hogy már másfél éve utazhatnánk az új metrón, ha nem hátráltatták volna évekig a beruházást. Megjegyezte, hogy a késlekedés 60 milliárd forinttal drágította a beruházást.
A főpolgármester közölte, hogy az Etele tértől induló alagútfúrás napi 15 méteres sebességgel, két év alatt éri el a Keleti pályaudvart. A kitermelt több százezer köbméter föld nagy részét környezet- és forgalomkímélő megoldásként, várhatóan vízen szállítják majd el. Demszky Gábor tudatta, hogy a 295 milliárd forintos beruházás 70 százalékát az állam, a többit a fővárosi önkormányzat biztosítja. Jelezte, hogy a költségek 75 százalékát fedező Európai Beruházási Bankkal még az idén aláírják a finanszírozási szerződést.
Hamarosan újabb tenderek
A főpolgármester szólt arról is, hogy rövidesen újabb tendereket írnak ki. A jövő év elején a metrókocsikra és három budai állomás építésére írnak ki pályázatot. A metró első szakaszán közlekedő 60 automata vezérlésű kocsit négy és fél év múlva szállítják. A középperonosra tervezett állomásokon olyan infravörös érzékelők lesznek, amelyek azonnal áramtalanítják a pályát, megállítják a szerelvényt, ha valaki a sínek közé esik.
A főpolgármester elmondta, hogy a 4-es metró Bosnyák térig húzódó második szakaszán négy állomás épül a későbbiekben.
Ugrás vissza Ugrás vissza...