Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Folytatódik a sorompó program

Cikk:

Folytatódik a közlekedés biztonságát javító vasúti sorompó program, amelyre a kormány 2009-ben 1 milliárd 25 millió forintot fordít a költségvetés tartalékából - mondta Molnár Csaba közlekedési miniszter hétfőn a kormányszóvivői tájékoztatón. A fejlesztés részeként csapórudat tesznek további fénysorompók mellé, a kevésbé világító régi fénysorompókba korszerű LED diódákat építenek a jobb láthatóság érdekében, a vasúti pályán áthaladó útburkolatot felújítják, figyelmeztető jelzésekkel látják el. Mintegy 60-70 vasúti átjárót korszerűsítenek majd a MÁV és a közlekedési hatóság javaslatai alapján.

A közlekedési minisztérium adatai szerint Magyarországon 6136 közúttal kereszteződő vasúti átjáró van, ebből 2806 valamilyen formában biztosított. A 2806 biztosított vasúti kereszteződésből 332 teljes csapórudas sorompó, 757 fénysorompóval és félsorompóval felszerelt, 1717 pedig csak fénysorompóval rendelkezik.

Politikát sejt a sztrájk mögött a miniszter

Egyre több bizonyíték van arra, hogy politikai indítékok állnak a vasutassztrájk hátterében - mondta a miniszter. Molnár Csaba szerint a Fidesz elnöke a saját honlapjára feltett videoüzenetében - amit még a vasutassztrájk kezdete előtt rögzítettek - elismerte, hogy sztrájkokkal kívánják megbuktatni a kormányt, kikényszeríteni az előrehozott választást. Ezekhez a törekvésekhez Gaskó István, a VDSZSZ elnöke asszisztál akkor, amikor közreműködik a sztrájk intézményének lejáratásában, a sztrájk pártpolitikai eszközzé silányításában. A miniszter elmondta: a vasutassztrájkot nem támogatja a szakszervezetek, a vasutasok, a lakosság többsége. Molnár Csaba szerint olyan irreális követeléseket fogalmaz meg a VDSZSZ - egyedül a vasutas szakszervezetek közül -, amik nem teljesíthetők.

Az elégséges szolgáltatásokról való megegyezéshez a miniszter szerint kölcsönös engedményekre volna szükség. Az eddigi tárgyalások során a MÁV ötször engedett álláspontjából a még elégséges szolgáltatásra, és most már 506 járat indítását javasolja, miközben a szakszervezet nem változtat álláspontján, továbbra is 372 járatot közlekedtetne.

Ugrás vissza Ugrás vissza...