Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tájékoztatjuk, hogy a Közigazgatási Ügyfélvonal (1818) rendszerein valamennyi hívószám esetén 2020. december 3-án, csütörtökön 23:50-től péntek 4:00 óráig rendszerfrissítés kerül végrehajtásra, mely során a 1818 működésében átmeneti kiesések lesznek tapasztalhatók.

Az NKM Energia Zrt. villamos energia- és földgáz egyetemes szolgáltatói e-ügyintézési szakrendszerében karbantartás lesz az alábbi időintervallumban:

2020.12.05. (szombat) 15:00-24:00

A leállás miatti tájékoztatók közzétételének helye:
https://www.nkmenergia.hu/aram/pages/aloldal.jsp?id=5155495
https://www.nkmenergia.hu/foldgaz/Egyetemes-Szolgaltatas/Ugyintezes/e-ugyintezes/tajekoztatas-ugyfeleknek

Tisztelt Partnereink!

Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér „EESZT csatlakozásra használható informatikai rendszer engedélyezése iránti kérelem” tárgyban indítható kérelme kapcsán az e-aláírás szolgáltatásban fellépő hiba miatt a hatósági döntések kiadása vonatkozásában az elektronikus ügyintézés szünetel.

A hiba elhárítása alatt ügyfeleinknek lehetősége van a kérelem elektronikus úton történő benyújtására.

Kérdés esetén az EESZT Kontakt Center tud felvilágosítást nyújtani a +36 1 920 1050-es telefonszámon.

A hiba észlelésének időpontja: 2020.11.26.

MORZSÁK

TARTALOM:Átadták az első C-17-es szállítógépet Pápán

Cikk:

Hétfőn a Pápai Katonai Repülőtéren átadták az első C-17-es Globemaster III katonai szállító repülőgépet, amelyből összesen három szolgál majd a légibázison. A C-17-eseket Magyarország az afganisztáni, a sínai-félszigeti és a ciprusi küldetésekhez fogja használni.

Átadták a Stratégiai Légiszállítási Flotta első C-17-es Globemaster III repülőgépét hétfőn a Veszprém megyei Pápán. Az óriás szállítógép bemutatóján jelen volt Bajnai Gordon miniszterelnök, Claudio Bissogniero, a NATO főtitkárának helyettese és Szekeres Imre honvédelmi miniszter. Bajnai Gordon a beszédében történelminek nevezte, hogy 12 ország együttműködésével sikerült létrehozni a katonai légiszállítási flottát, a kormányfő szerint komoly és megbízható partnerei vagyunk a NATO-nak, amire jó bizonyíték, hogy Magyarország adhat otthont a program bázisának.

Bemutatták a stratégiai légiszállítási flotta első C-17-es repülőgépét Pápán

Claudio Bissogniero azt mondta, hogy Magyarországnak nagyon fontos szerepe van abban a modellértékű összefogásban, amelyet a nemzetek külön-külön nem lennének képesek létrehozni. A főtitkárhelyettes méltatta Magyarország és Pápa erőfeszítéseit a program létrejöttének érdekében. A beszédek után Szekeres Imre átadta a repülőgépek kezelésével megbízott nemzetközi csapat, a Nehéz Légiszállítási Ezred (HAW) zászlaját.

Magyarország egy évben 60 órával rendelkezhet a gépek repülési idejéből; ez elegendő például az Afganisztánban állomásozó magyar katonák ellátmányának szállítására. A honvédelmi miniszter korábban úgy nyilatkozott: a nehéz szállítógépekkel katonákat, harcjárműveket és humanitárius segélyeket is szállítanak elsősorban távoli országokba, akár háborús körülmények között is.

A használat arányában állják a költségeket

A NATO úgynevezett Stratégiai Légiszállítási Képesség (SAC) programja keretében három, amerikai gyártmányú, C-17 Globemaster típusú repülőgép fog állomásozni Pápán. A SAC-program a NATO-tól függetlenül működik; tíz NATO-tagállam (Egyesült Államok, Bulgária, Észtország, Magyarország, Litvánia, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Románia és Szlovénia), valamint a békepartnerségi programhoz csatlakozott két másik ország (Svédország és Finnország) együttműködésével jött létre. A programban részt vevő országok a felhasználandó repülési idő arányában szállnak be a beruházásba és a működtetésbe. Magyarország két százalékkal, másfél milliárd forinttal szállt be a beruházásba, és az országra eső évi működtetési költség várhatóan egymilliárd forint lesz. A C-17-eseket Magyarország az afganisztáni, a sínai-félszigeti és a ciprusi küldetésekhez fogja használni. Ha ezt Magyarország bérlettel oldaná meg, tizennégyszer többe kerülne.

A szakminiszter szerint a térségben 300 munkahelyet teremthet, hogy Pápa adhat otthont a C-17-es légiflottának. A program részeként - részben NATO-forrásból - mintegy 9 milliárd forintból modernizálták a pápai katonai repülőteret, így építettek egy új hangárt, felújították a guruló utakat, különböző speciális területeket alakítottak ki, korszerűsítették a repülőtér világítási rendszerét, valamint elkészült egy modern üzemanyag-lefejtő és -tároló rendszer is.

Reptérhasználatról tárgyalnak Kanadával

Tárgyalásokba kezdett a magyar és a kanadai kormány arról, hogy a jövőben a kanadai hadsereg négy C-17-es szállító repülőgépe is használhassa a pápai repülőgépbázist; a megállapodás után a Boeing - a C-17-esek gyártója - szerelőüzemet nyithat Magyarországon - mondta el Szekeres Imre. A tervek szerint már 2011-től használhatnák a kanadaiak a pápai bázist, és további egy-két éven belül megnyílhat a Boeing szerelőüzeme is.

A C-17-es 53 méter hosszú, 265 tonnás, négy hajtóműves gép. A 26,8 méter hosszú, 5,4 méter széles és 3,7 méter magas rakterében 74 tonnányi terhet képes egy ilyen repülőgép a magasba emelni. A gépeket egy nemzetközi csapat, a Nehéz Légiszállítási Ezred (HAW) kezeli majd; az ezred tervezett létszáma 131 fő.

Ugrás vissza Ugrás vissza...