Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A hálózati szolgáltatónál végzett, előre tervezett karbantartás miatt az Oktatási Hivatal publikus szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

Előre tervezett karbantartás – Oktatási Hivatal (2022. 05. 26.)

Kezdete: 2022. 05. 26. 20:00. Vége: 2022. 05. 26. 23:00

 

MORZSÁK

TARTALOM:PSZÁF: nő a panaszok száma a pénzügyi szolgáltatókkal szemben

Létrehozva: 2009. február 5.
Módosítás: 2009. február 5.
Forrás: MTI

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

A  pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panaszok számának megnövekedése miatt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ügyfélszolgálatának és panaszkezelésének megerősítéséről döntött.

A szervezet honlapján megjelent közlemény  szerint a felügyelet elemezte, hogy a devizahitellel rendelkező adósok védelme érdekében 2008 novemberében a pénzügyminiszter és 9 kereskedelmi bank között létrejött megállapodás nyomán az első hónapban hány szerződésmódosítást kezdeményeztek az ügyfelek.
 
Január közepéig mintegy 1.200 ügyfél jelezte igényét banki hitele futamidejének díjmentes meghosszabbítására, esetleg türelmi idő biztosítására. Devizahitelének előtörlesztését mintegy 4.100 adós kezdeményezte, míg forint alapúvá történő átalakítását mintegy 900 ügyfél kérelmezte.
 
Ezek a számok vélhetően növekedni fognak, ezért a felügyelet felkészült arra, hogy az ügyfelek panaszt fognak tenni akkor is, ha úgy vélik, a pénzügyi intézmény ugyan nem sértette meg a jogszabályokat, ám nem tartja be a megállapodást.

Azokban az esetekben, amikor a hatóság a pénzügyi szolgáltatók részéről a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény, egyéb pénzügyi jogszabály megsértését tapasztalja, eljárást folytat, amelyet határozattal zár le - közölte a felügyelet.
 
A felügyelet az eddigi gyakorlatát kiegészítve, panaszelemzéseit kibővíti azzal, hogy elemezni fogja a megállapodás be nem tartására vonatkozó megkeresések megoszlását, főbb jellemzőit, és erről a megállapodás aláíróit külön is tájékoztatja.
 
A PSZÁF arra hívja fel a figyelmet, hogy a panaszkezelési eljárását követően, az egyedi szerződéses kapcsolatokból eredő jogviták tekintetében a bíróságok igénybevétele nélkül a feleknek lehetőségük van ügyükkel békéltető testülethez fordulni. A békéltető testület megkísérli, hogy egyezséget hozzon létre a panaszos és a pénzügyi szervezet között, ennek eredménytelensége esetén pedig határozzon a vitában.
 
A felügyelet tájékoztatása szerint 2009-ben a bírságként befolyó összegek egy részét a békéltető testületek munkájának megerősítésére fordítja, elősegítve ezzel, hogy a panaszosok eljárással kapcsolatos terhei ne növekedjenek.

Ugrás vissza Ugrás vissza...