Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A hálózati szolgáltatónál végzett, előre tervezett karbantartás miatt az Oktatási Hivatal publikus szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

Előre tervezett karbantartás – Oktatási Hivatal (2022. 05. 26.)

Kezdete: 2022. 05. 26. 20:00. Vége: 2022. 05. 26. 23:00

 

MORZSÁK

TARTALOM:Egyre több problémát old meg a SOLVIT program

Létrehozva: 2006. május 12.
Módosítás: 2006. május 22.
Forrás: MTI

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Sikeres az unió "problémamegoldó" programja: tavaly az esetek több mint háromnegyedében megnyugtatóan rendeződött a SOLVIT-hoz fordulók ügye. A Bizottság nagyobb erőfeszítést vár a tagállamoktól, hogy a kedvező trend fennmaradjon.  
Megugrott tavaly az európai uniós joggal kapcsolatos problémás esetek száma, amelyeket az EU e célra létrehozott programja révén megoldottak, ugyanakkor a huszonöt tagországnak többet kell tennie azért, hogy a kedvező irányvonal ne változzon, és finanszírozni is tudják a rendszert - jelentette be az Európai Bizottság.  
A négy éve létrehozott, úgynevezett SOLVIT program arra szolgál, hogy gyors megoldáshoz segítse azokat a cégeket és állampolgárokat az uniós országokban, amelyek az EU jogával kapcsolatos problémába ütköznek.  
Gyors megoldás bonyolult esetekben
A bizottsági példák szerint tavaly sikerült például kilenc nap alatt elintézni egy Portugáliában élő és dolgozó német állampolgár házassági papírjainak kiállítását. Három hét alatt megoldást találtak arra, hogy egy Németországon át importált amerikai autót Olaszországban bejegyezzenek, és arra is, hogy egy Portugáliában élő amatőr holland labdarúgó játékengedélyt kapjon a csapatonként csak egy külföldit tűrő helyi szabályokkal ellentétben.  
Az említettek olyan esetek, amelyekben az uniós jog a panaszosnak ad igazat, de a SOLVIT közbenjárásáig a helyi hatóságok húzódoztak annak betartásától.  
Tavaly összesen 465 problémát próbáltak megoldani az uniós programmal, 61 százalékkal többet az előző évinél. Az erőfeszítések az esetek 77 százalékában vezettek sikerre. A panaszok 71 százalékát állampolgárok, 29 százalékát cégek nyújtották be. Előbbiek esetében a fő gond a szociális biztonság, illetve a szakmai képesítések elismerése volt, míg a cégek elsősorban termékeik piacra jutásának vagy szolgáltatások elérésének érdekében fordultak a SOLVIT-hoz. 
Ugrás vissza Ugrás vissza...