Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!
 
A Földhivatal Online rendszerben 2020. november 13-án pénteken 17:00 és 23:00 között karbantartást végzünk. Ezen időszak alatt a Földhivatal Online szolgáltatást a még nem regisztrált felhasználók nem vehetik igénybe. A karbantartás ideje alatt az új felhasználók regisztrációja, valamint a személyes adatok megadása, módosítása szünetel.
 
Kérjük a fentiek figyelembevételét! Szíves megértését köszönjük.

MORZSÁK

TARTALOM:Combino Budapest: jövő ősztől indul a villamosok próbajárata

Létrehozva: 2003. április 23.
Módosítás: 2003. december 12.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Jövő ősszel indulhat a Combino Budapest típusú új villamosok próbajárata a Nagykörúton. A teljes flottát 2006-ra cserélik le, akkortól negyven új szerelvény közlekedik majd Európa legforgalmasabb villamosvonalán. A több mint 37 milliárd forintos üzletről szóló szerződést szerdán írták alá a főváros, a BKV és a pályázaton nyertes konzorcium képviselői.
Az összes nagykörúti villamost lecserélik negyven új, Combino Budapest típusúra. Az első két próbajárat jövő ősszel indul, 2005-től indulhat a sorozatgyártás, és 2006-tól már csak az újfajta szerelvények közlekednek majd a 4-es, 6-os vonalán - a több mint 37 milliárd forintos üzletről szóló szerződést szerdán írta alá Demszky Gábor főpolgármester, Aba Botond , a Budapesti Közlekedési (BKV) Rt. vezérigazgatója és a pályázaton nyertes Siemens-Kiepe konzorcium képviselői.
Európai rekordok
Az aláírást követően Demszky Gábor utalt arra, hogy a villamosok beszerzésén kívül az idén megkezdődik Budapesten a 2-es metró felújítása, valamint megszülethet a 4-es metróról szóló törvény. A főpolgármester kiemelte, hogy a szerződés többszörösen is rekordokat jelent: Európa legnagyobb forgalmú villamosvonalán cserélik le a járműveket, ez lesz a kontinens legnagyobb értékű járműbeszerzése, valamint a speciálisan a nagykörúti igények szerint kialakítandó, Combino Budapest típusú szerelvények lesznek Európa leghosszabb villamosai. (A járművek műszaki adatairól lásd a táblázatot.) A villamosbeszerzés és a 2-es metró felújításának forrása az az egy évvel ezelőtti megállapodás alapján megítélt, 370 millió eurós hitel, amelyet az Európai Beruházási Bank (EIB) nyújt a fővárosnak.
Alalcsonypadlós járművek szállítják a félmetrónyi utasforgalmat
A nagykörúti villamosvonalon naponta 220 ezer embert szállítanak, ami egy félmetrónyi utasforgalomnak felel meg - tette hozzá Demszky. Az új járművek hossza összesen meghaladja a két kilométert. Ez azt jelenti, hogy csúcsidőben minden megállóban állni fog egy-egy villamos. A szerelvények kihasználtsága több mint 90 százalékos lesz. A főpolgármester kiemelte, hogy
a járművek alacsonypadlósak lesznek, ezért babakocsival vagy kerekesszékkel is könnyen fel tudnak majd szállni az utasok. Demszky nyomatékosította: a villamosbeszerzési tenderen a főváros a legjobb ajánlattevővel kötött szerződést, a pályázat igazi nyertesei pedig a budapestiek lesznek.
A jelenlegi villlamosok máshol közlekednek majd
Aba Botond, a BKV vezérigazgatója felidézte, hogy a pályázatot először 2001-ben írták ki, de mivel csak a Siemens nyújtott be értékelhető ajánlatot, a tendert érvénytelennek nyilvánították. Másodjára az EIB hozzájárulásával meghívásos pályázatot hirdettek, amelynek során háromszintű ellenőrzési rendszert építettek ki. A vezérigazgató azt is elmondta: a Nagykörúton jelenleg közlekedő Ganz-villamosokat felújítják, és azok a 47-es, 49-es vonalán közlekednek tovább.
Ugrás vissza Ugrás vissza...