Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Átadták a Kőröshegyi völgyhidat és az M7-es autópálya új szakaszát

Létrehozva: 2007. augusztus 8.
Módosítás: 2007. augusztus 9.
Forrás: MTI

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

Köszönjük szavazatát

Cikk:

Szerdán átadták a forgalomnak az M7-es Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,7 kilométeres szakaszát, amelynek része a Kőröshegyi völgyhíd is. Jövő májusra elkészül az M7-es utolsó 37 kilométeres szakasza az országhatárig.


Szerda délután átadták a forgalomnak az M7-es autópálya új, Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,7 kilométeres szakaszát, s ennek részeként a Kőröshegynél megépült, méreteit tekintve a kontinensen egyedülálló völgyhidat. Budapest és Balatonkeresztúr között immár végig autópályán közlekedhetnek az autósok, a Balaton teljes déli parti szakaszán mentesülhetnek a tóparti települések az átmenő forgalomtól.

Augusztus végére újabb szakasz készül el

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az átadáson emlékeztetett arra, hogy az országot átszelő autópálya építése 1964-ben kezdődött, ám 40 év alatt csak a fele készült el, míg a másik fele 2004-2008 között épült, illetve épül meg. Augusztus 24-én átadnak egy újabb 18 kilométeres autópálya-szakaszt Nagykanizsa és Becsehely között, 2008. május végére pedig elkészül az M7-es autópálya utolsó 37 kilométeres szakasza az országhatárig. A most átadott autópálya-szakasz közel nyolcezer forintba került fejenként minden magyar állampolgárnak, de megérte, mert az M7-es közérdek, minden magyar érdeke - fogalmazott a miniszter.

Megindult a forgalom a Kőröshegyi völgyhídon


A Zamárdi és Balatonszárszó közötti autópálya-szakasz és a híd összességében 76 milliárd forintba került, kivitelezője a Hídépítő Strabag konzorcium. Az 1872 méter hosszú völgyhíd 17 évi előkészítés után 41,5 milliárd forintból épült meg valamivel több mint három év alatt.
A vasbeton szerkezetű viadukt legmagasabb pillére 88 méter, szélessége 23,8 méter. A két hídfőre és az egymástól 120 méterre lévő 16 tartóoszlopra épült pálya kétszer kétsávos, amelyet kétszer másfél méteres biztonsági sáv övez. Az építéshez másfél millió tonna vasat, 120 ezer köbméter betont használtak fel.

A kivitelezők az összesen 10 hektárnyi területen 1,4 millió köbméter földtöltést építettek meg, 78 ezer köbméter aszfaltot készítettek el, 50 folyókilométer szalagkorlátot állítottak fel, és elültettek 206 ezer fát és cserjét. A híd saját szennyvíztisztítóval rendelkezik, ezért az építők szerint akkor sem kerülhet szennyeződés a Balatonba, ha a viadukton veszélyes anyagot szállító kamion szenved balesetet.

Szerdán megindult a hídon a forgalom

Az autósok szerdán este 18 órától használhatják a most átadott autópálya-szakaszt, amelyen 110 kilométeres sebességgel közlekedhetnek. A völgyhídra gyalogosan és biciklivel nem lehet felmenni, az autóknak pihenőhelyet nem alakítottak ki, a későbbiekben Balatonlellénél és Balatonkeresztúrnál épül pihenőhely. Az új szakaszon két csomópontot alakítanak ki: az egyiket Balatonendrédnél, a másikat Balatonföldvárnál.

Ugrás vissza Ugrás vissza...