Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:19 ország újságírói a Budapesti Tavaszi Fesztiválon

Létrehozva: 2007. március 13.
Módosítás: 2007. március 14.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Magyar Turizmus Zrt.
Kommunikációs Csoport
Budapest, 2007. március 13.

A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztiválközpont Kht. szervezésében 19 ország 38 újságírója látogat el a Budapesti Tavaszi Fesztiválra, amelyet idén március 16. és április 1. között rendeznek meg. Az újságírók az előadások, illetve kiállítások megtekintésén túl számos szabadidős program közül választhatnak itt-tartózkodásuk alatt.

Budapesten két rendhagyó program is várja őket: a „Budapest másképp" városnézés során kávéházakkal, galériákkal, aukciósházakkal és egyéb érdekességekkel ismerkedhetnek a vendégek, a másik program pedig a Terror házát, a Szoborparkot és a szocreál hangulatát idéző vendéglátóhelyeket mutatja be számukra. A Kodály napon a világhírű zeneszerző munkásságát mutatják be a szervezők az újságíróknak.

Egy kétnapos kirándulás keretében a külföldi médiumok képviselői megismerkedhetnek Pécs látnivalóival és találkozhatnak az Európa Kulturális Fővárosa 2010 Menedzsment Iroda vezetőivel is. Ezt követően Villányban a magyar borkultúra jeles képviselői várják őket, ahol megkóstolhatják a kiváló villányi borokat. A másik, fővároson kívüli program során Gödöllőre és Domonyvölgybe látogathatnak a vendégek.

A korábbi évek gyakorlatának megfelelően két sajtótájékoztatóra, illetve sajtóbeszélgetésre is sor kerül a BTF alatt, a Hotel Kempinski Corvinus által biztosított sajtóközpontban. Zimányi Zsófia a Budapesti Fesztiválközpont Kht. igazgatója a Tavaszi és az Őszi Fesztiválról, Dr. Róna Iván a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója pedig a fesztiválok turisztikai jelentőségéről és a marketingszervezetnek a kiemelt kulturális rendezvények népszerűsítésében játszott szerepéről tájékoztatja a külföldi hallgatóságot.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az újságíró tanulmányutak szervezése az egyik leghatékonyabb módja a hazai turisztikai kínálat külföldi népszerűsítésének. 2006-ban 297 külföldi tanulmányút keretében összesen 638 fő újságírót, 220 főt forgatócsoport képviseletében, 1760 fő turisztikai szakembert és utazásszervezőt fogadott a Magyar Turizmus Zrt. A tanulmányutak nyomán megjelent cikkek és tudósítások hírértéke meghaladta az 1,7 milliárd forintot.

Ugrás vissza Ugrás vissza...