Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Számviteli beszámolók közzététele az Ügyfélkapun keresztül

Cikk:


MeH Informatikai Államtitkárság
Budapest, 2008. december 10.

Több mint három éve biztonságosan és megbízhatóan működik az Ügyfélkapu szolgáltatás.

2005. április 1-jén indult el az állampolgárok egységes ügyfélbeléptető és - azonosító rendszere, amelyen keresztül elérhetővé váltak a magyar közigazgatás elektronikus szolgáltatásai. Az Ügyfélkapu „egykapus" megoldással biztosítja a közigazgatási ügyet intézni kívánók azonosítását, valamint az elektronikusan igénybe vehető szolgáltatások elérését. Az Ügyfélkapunak napjainkban közel 700 000 regisztrált felhasználója van, akik közül legtöbben az adó- és járulékbevalláshoz kapcsolódó szolgáltatást használják. Az Ügyfélkapu eddigi működése alatt mintegy 38 millió dokumentum került továbbításra, amelynek során az azonosító adatokkal való visszaélés, adatszivárgás vagy adatvesztés nem fordult elő.

A Miniszterelnöki Hivatal Informatikai Államtitkársága és az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium munkatársai körültekintő és alapos szakmai egyeztetést folytattak annak érdekében, hogy az IRM szolgáltatásait is a legmagasabb biztonság kialakítása mellett szintén az Ügyfélkapun keresztül vehessék igénybe az állampolgárok, az APEH és az okmányirodai ügyintézéshez hasonlóan.

A Kormány elkötelezett abban, hogy az állampolgárok adminisztrációs terheit minél inkább csökkentse, és az állampolgárok élethelyzetüknek leginkább megfelelő csatornát választhassák közigazgatási ügyeik intézéséhez; elektronikus úton az állam és az állampolgár közötti kapcsolattartás legegyszerűbb, legolcsóbb, és egyben biztonságos módja az Ügyfélkapu rendszer igénybevétele.

Ugrás vissza Ugrás vissza...