MORZSÁK
TARTALOM:2010 - A Fesztiválok éve
Létrehozva: 2008. július 8.
Módosítás: 2008. július 9.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.
Kapcsolódó anyagok
Cikk:
Magyar Turizmus Zrt.
Budapest, 2008. július 8.
A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta minden évben egy kiemelt témát állít belföldi marketingtevékenységének középpontjába. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a források egy-egy témára való összpontosításával hatékonyabban lehet ösztönözni a belföldi turizmus fejlődését. A 2006. évi Bor és Gasztronómia Évét 2007-ben a Zöldturizmus Éve, 2008-ban pedig a Vizek Éve követte. A 2009-es évet a kulturális turizmusnak szenteli az MT Zrt., 2010 pedig a Fesztiválok Éve lesz.
A Magyar Turizmus Zrt. azután döntött a 2010. év tematikájáról, hogy májusban - kérdőív segítségével - kikérte a turisztikai szolgáltatók, a szakmai szervezetek, az önkormányzatok, a Tourinform-irodák, az oktatási intézmények, a média képviselőinek és a Társaság munkatársainak véleményét a tematikus évadokra vonatkozóan.
A megkérdezést követően döntés született a 2010-es év tematikájáról is: a „Fesztiválok Éve" kampányév célja a hazai sokszínű fesztiválkínálat népszerűsítése, különös hangsúlyt fektetve a „Pécs 2010 - Európa Kulturális Fővárosa" programsorozatra. Magyarországon évente több mint 3000 fesztivál kerül megrendezésre, amelyek jelentős turisztikai vonzerőt képviselnek.
A Zrt. a 2010-es kampányév témáját annak érdekében tartotta fontosnak már most kijelölni, hogy a turisztikai szolgáltatók és programgazdák mihamarabb elkezdhessék a felkészülést a csatlakozásra.
Az MT Zrt. tavaly szintén a szakmában tevékenykedők megkérdezése alapján döntött arról, hogy belföldi tevékenységének középpontjába 2009-ben a kulturális turizmus kerül. A kampányév célja Magyarország kulturális értékeinek, örökségének megismertetése és az erre épülő turizmus élénkítése lesz.
Ahogyan azt a korábbi kampányéveknél megszokhatta a szakma és a nagyközönség, a jövő évi tematikus évet is saját, egységes arculat kíséri.