Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A hálózati szolgáltatónál végzett, előre tervezett karbantartás miatt az Oktatási Hivatal publikus szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

Előre tervezett karbantartás – Oktatási Hivatal (2022. 05. 26.)

Kezdete: 2022. 05. 26. 20:00. Vége: 2022. 05. 26. 23:00

 

MORZSÁK

TARTALOM:Intézetek helyett családias elhelyezést!

Létrehozva: 2006. május 9.
Módosítás: 2006. május 22.
Forrás: Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Ifjúsági, Családügyi, Szociális és Esélyegyenlőségi Minisztérium
Sajtóiroda
Budapest, 2006. május 9.
Háromnapos tréningsorozat indult 2006. május 8-ától az ICSSZEM-ben "Képzés és ismeretterjesztés az európai intézeti gondoskodásról, és jó gyakorlatok a gyermekek intézeti elhelyezésének megszüntetéséről" címmel  
A rendszeres tréningeken a gyermekvédelmi szakemberek megismerhetik, hogy milyen káros következményeket idéz elő a három hónapnál tovább tartó intézeti elhelyezés a kisgyermekekben. A résztvevőknek bemutatják az intézeti elhelyezés alternatíváit, és az intézményen kívüli gondoskodás - nemzeti és helyi szinten is alkalmazható - jó gyakorlatait. A képzés segít a közhivatalnokoknak, az önkormányzati munkatársaiknak, a szakembereknek abban, hogy megismerjék és elfogadják a tízlépcsős intézetbezárási modellt, és elköteleződjenek a gyermekek családi jellegű, alternatív elhelyezése mellett, amely a gyermeki jogok érvényesülését biztosítja.  
A tréning első napján előadások zajlanak, és beszélgetéseket folytatnak a résztvevőkkel (május 8-ai tréningen 64 szakember vett részt), akik munkájuk során dönthetnek a gyermekek elhelyezéséről. Az első napon dr. Cecilia Pritchard arról tartott előadást, hogy az intézményi gondoskodás milyen hatást gyakorol a gyermekek fejlődésére, majd Kevin Brown professzor vázolta fel az intézetben élő gyermekek számának alakulását Európában, és bemutatta az intézményből való kigondozás legsikeresebb tapasztalatait. Dr. Herczog Mária a magyarországi példákon mutatta be az intézményes gondoskodás mértékét és a lehetséges ellátási formákat. A nemzetközileg elismert szakemberek bemutatják azt is, hogy miképpen lehet megvalósítani egy 10 lépésből álló intézetbezárási modellt, amelynek segítségével a gyermekek családias jellegű ellátási formában helyezhetők el. Az első nap délutáni programja a hazai gyakorlat elemzése. A második és harmadik napon egy tíz egységből álló képzési program zajlik előadások, csoportmunkák, megbeszélések viták keretében. A képzés végén a résztvevők maguk is képzővé válnak, jogosultak lesznek arra, hogy továbbadják az itt szerzett tudást a gyermekvédelmi szakembereknek, hogy minél előbb megvalósulhasson a ma még intézetben nevelkedő gyermekek családias nevelése.  
Az Európai Uniós Daphne II. programjának keretében megrendezett képzést az ENSZ Egészségügyi Világszervezete, európai egyetemek és civil szervezetek is támogatták. A tréning két korábbi uniós és WHO-program eredményeire épül. Egyikben harminchárom európai országban végeztek felmérést a három év alatti, intézetben nevelt gyermekekről. A másikban egy olyan felmérést vettek alapul, amelyet nyolc országban végeztek. Ebben összegyűjtötték és elemezték a vizsgált országok jó gyakorlatait arról, hogyan lehet az addig intézetben nevelt gyermekeket családias környezetben elhelyezni.  
A képzés nyelve az angol, de a szervezők mindent megtesznek azért, hogy az előadások szövegét és a képzési anyagot magyarra fordítsák.
Ugrás vissza Ugrás vissza...