Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Kóka János: nem állhat meg a vasúti reform!

Létrehozva: 2007. október 8.
Módosítás: 2007. október 8.
Forrás: Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium
Kommunikációs Főosztály
Budapest, 2007. október 8.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a hatékonyságot szem előtt tartó, a pazarlást felszámoló, utasbarát menetrend javaslatot vár a MÁV Start Zrt.-től a 2008-as évre. „Nem állhat le a vasúti reform! A következő lépésként pedig közszolgáltatási szerződésben rendelnénk meg a szolgáltatást a MÁV Starttól, amelyben világossá kell tenni, hogy az adófizetők pontosan mit kapnak a pénzükért.  A további pazarlás helyett pedig a megtakarítások minden egyes forintját vasúti fejlesztésekre fordítjuk" - mondta Kóka János.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a MÁV új menetrend javaslatának kézhezvétele után, az ágazat többi résztvevőjével egyeztetve hangolja össze a közlekedési igényeket is figyelembe vevő vasúti és közúti menetrendeket.

A MÁV idén és jövőre is megkapja a szükséges költségvetési forrást fejlesztési terveinek megvalósításához, és a kormány hatékonyság növekedéséből fakadó megtakarításból egyetlen fillért sem von ki a vasút üzemeltetésből és fejlesztésből.

A GKM három évvel ezelőtt azzal vágott bele a vasúti közlekedés reformjába, hogy a vasút racionális, az utasigényekhez illeszkedő menetrend szerint gyorsabb, pontosabb, tisztább, összességében vonzóbb szolgáltatásokkal álljon az utazók rendelkezésére. Ezeket a célokat kell, hogy szolgálja a 2008-as menetrend is.

A GKM azzal a szándékkal hozta létre a MÁV Start Zrt.-t, hogy a társaság a nagyközönség alapvető utazási igényeit kielégítve, a minőségi szolgáltatást fejlesztve középtávon nullszaldós eredményt érjen el. A vasúti személyszállítás vezetőinek a vállalat stratégiáját ennek a célnak kell alárendelnie.

Éppen ezért a GKM egy kompromisszumoktól mentes, a hatékonyságot szem előtt tartó, a pazarlást felszámoló, utasbarát menetrend javaslatot vár a MÁV Start Zrt.-től. Ez a javaslat lehet az alapja azoknak az ágazati egyeztetéseknek, amelyek révén kialakul nemcsak a MÁV, hanem a személyszállításban résztvevő többi társaság menetrendje is, amelyek együttesen biztosítják a tömegközlekedési szolgáltatásokat az utasok számára.

Ugrás vissza Ugrás vissza...