Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:A VDSzSz ismét bebizonyította: nem akar megállapodni a még elégséges szolgáltatásról

Cikk:


MÁV ZRt.
Kommunikációs Igazgatóság
Budapest, 2008. december 20.

A MÁV és a VDSzSz szombat délután öt órakor folytatta az immár 69. egyeztető tárgyalását. A vasúttársaság - az utasok, a munkába és iskolába járok érdekeit szem előtt tartva - most is kompromisszumra törekedett: új javaslata szerint a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból 506 vonat közlekedését javasolta, a még elégséges szolgáltatásként.  A szakszervezet ezt sem fogadta el, így marad a kiszámíthatatlan vonatközlekedés.  

A VDSzSz nem sokat váratott a válaszra: nem fogadta el a vasúttársaság még elégséges szolgáltatás-javaslatát. A szakszervezet bebizonyította: sztrájkolni akar, de úgy, hogy az utasok alapvető jogait félretéve, meggátolja az eljutást. Minden felelősség a bizonytalan és kiszámíthatatlan vasúti közlekedésért a VDSzSz Szolidaritást terheli. A szakszervezet olyan helyzetet teremtett, amely elrontja a karácsonyi ünnepi forgalmat. Erre a magyar vasút történetében még nem volt példa. Azért nem akar megállapodni a még elégséges szolgáltatásról, mert akkor - még a kevesebb vonatjárattal is - kiszámítható lenne az utazás, így érzésük szerint csökkenne a munkabeszüntetésük ereje, a sztrájk okozta kellemetlenség az utasok számára enyhülne.

A MÁV - az utasok, a munkába és iskolába járok érdekeit szem előtt tartva - mindig kompromisszumra törekedett, amikor arról szóltak az egyeztető tárgyalások, hogy a sztrájk ideje alatt a napi 3200 vonatból, mennyi az a vonatmennyiség, amivel még biztosítható a szükség-menetrend.

A VDSZSZ sajnos nem volt partner az utasok érdekeit szolgáló megegyezés elérésében, holott - az egyes munkabeszüntetések alkalmával - a vasúttársaság igyekezett elébe menni a szakszervezeti követeléseknek, és időről időre csökkentette a megajánlott még elégséges szolgáltatás mértékét. A MÁV Zrt. bízott abban, hogy az utasok érdekeit a VDSzSz is fontosnak tartja és megegyezés születhet. A MÁV ebben a helyzetben ígéri: a biztonsági feltételek mellett továbbra is gondoskodik - lehetőségei szerint - az utasok elszállításáról, megszervezi a vonatközlekedést, ahol csak lehet.

A MÁV Csoport vezetősége emlékeztet arra, hogy immár lassan egy éve tart a VDSzSz Szolidaritás „gördülő" sztrájkja. Ez idő alatt egyetlen egy alkalommal sem sikerült megállapodni a sztrájk ideje alatti biztosítandó még elégséges szolgáltatásról. Még a februári munkabeszüntetések alkalmával az 1852 vonat után, 1500, majd 1150 járatot, utána ezret, nemrég 974 vonat közlekedését javasolta a vasút a szakszervezetnek, december 18-án, csütörtökön pedig még többet engedett minden eddiginél, napi 724 vonat közlekedésére tett ajánlatot. Szombaton már az 506 vonat közlekedése is soknak tűnik a VDSzSz vezető tisztségviselőinek.   

Sajnálatos módon a VDSzSz mereven ragaszkodva korábbi álláspontjához, a számára az elfogadható vonatok számát nem volt hajlandó növelni. A MÁV folyamatos kompromisszum keresése ellenére a VDSzSz egyszer sem fogadta el a még elégséges szolgáltatásra vonatkozó javaslatot.

A VDSzSz tántoríthatatlanul ragaszkodik a csupán 372 vonat közlekedéséhez. Abba a 13 évvel ezelőtt rögzített megállapodásba kapaszkodnak, amely arra az egy alkalomra volt érvényes. Ez már nem hatályos, megváltozott a vasúti menetrendi szerkezet, de változtak az utazási szokások is.  

A MÁV Zrt. számára mindig is az utasok érdekei az elsődlegesek, az, hogy a sztrájk ideje alatt is legyen kiszámítható menetrend. A másik oldalon azonban a VDSzSz-nek önös érdekei állnak az előtérben - az utasok érdekeivel szemben.


Ugrás vissza Ugrás vissza...