MORZSÁK
TARTALOM:A VDSZSZ most sem járult hozzá a vonatközlekedéshez
Létrehozva: 2008. december 19.
Módosítás: 2008. december 20.
Forrás: MÁV Zrt.
Kapcsolódó anyagok
-
Webcím:
-
Cikk:
- Vasúti közlekedési helyzetkép csütörtök reggel
- Nő a sztrájkkár a vasútnál
- Megállapodásra szólítja fel a szaktárca a VDSZSZ-t
- MÁV: A VDSZSZ döntése nincs tekintettel az utasokra
- A VDSZSZ nem fogadta el a MÁV kompromisszumos ajánlatát a még elégséges szolgáltatásokban
- Az utasok eljutása érdekében ismét kompromisszumos ajánlatot terjeszt a VDSZSZ elé a MÁV
- Kedd reggeli helyzetkép a vasúti közlekedésről
- A MÁV vezetése nyugalmat, higgadtságot és felelőssételjes magatartást vár valamennyi munkavállalójától
Cikk:
MÁV ZRt.
Kommunikációs Igazgatóság
Budapest, 2008. december 19.
A MÁV és a VDSzSz vezetése pénteken 17.00 órakor folytatta a sztrájk alatti egyeztető tárgyalását. A MÁV START Zrt. ismét a csütörtöki, kompromisszumos javaslatával állt elő, annak érdekében, hogy a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett formájú menetrend. A vasútszakma képviselői azt tartják elfogadhatónak, ha a napi 3200 vonatból - a sztrájk ideje alatt - 724 vonat közlekedne. A VDSzSz Szolidaritás ezt soknak és nem elfogadhatónak tartotta. Az érdekvédők képviselői körülbelül 375 vonat közlekedéséhez járulnának hozzá.
A vasúttársaság a még elégséges szolgáltatás keretén belül a budapesti elővárosi vonalakon a csúcsidőben, reggel 5.00 és 8.00 óra, illetve 15.00 és 19.00 óra között 3-4 pár vonat közlekedését javasolta. Az esti tíz órás műszakváltás után a könnyebb hazajutás érdekében további egy pár vonat szállítaná az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon. A többi, nagyobb forgalmat lebonyolító vasútvonalakon reggel és este 2-2 pár vonat, a gyengébb forgalmú vonalakon pedig 3 pár vonat látná el az utas-kiszolgálást.
A vasúttársaság aggódva vette tudomásul a VDSzSz újabb elutasítását. Megállapodás hiányában továbbra is kiszámíthatatlan, bizonytalan lesz a menetrend. A MÁV ugyanakkor mindent elkövet annak érdekében, hogy ahol a vasútüzem-biztonsági feltételek megteremtődnek, ott közlekedjenek a vonatok. A vasutasok többsége továbbra is azon fáradozik, hogy kiszámíthatóbb legyen az utazás, a menetrend. A vasútnak működnie, szolgáltatnia kell. A VDSzSz ezt meghiúsítja, ellehetetleníti az ünnepi vonatforgalmat.
A MÁV azt szeretné, ha a sztrájkolók befejeznék a sztrájkot, vagy legalábbis felfüggesztenék a munkabeszüntetést, hogy minél előbb helyreálljon a rend, a menetrend. Ez a vasutasok többségének óhaja, és ez az utasok óhaja is. A sztrájkkal napról napra nő a veszteség, ami nem jó a vasútnak, de jelentős károkat okoz a nemzetgazdaságnak is. Az erkölcsi kár felmérhetetlen, utasok pártolhatnak el a vasúti közlekedéstől, szünetel a nemzetközi vasúti összeköttetés - mindezek után a bizalomvesztés nehezen hozható helyre. Talán még nem késő!
Az éjszakai műszakon múlik most az, hogy milyen lesz a vasúti közlekedés. Mindez attól függ, hányan dolgoznak, vagyis a sztrájk helyett mennyi vasutas vállalja inkább a munkát annak érdekében, hogy az utasok - tekintettel a karácsony előtti utazásokra - elérjék céljaikat. A forgalomirányítók többsége és valamennyi mozdonyvezető munkába állt.