Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:A VDSZSZ most sem járult hozzá a vonatközlekedéshez

Cikk:


MÁV ZRt.
Kommunikációs Igazgatóság
Budapest, 2008. december 19.


A MÁV és a VDSzSz vezetése pénteken 17.00 órakor folytatta a sztrájk alatti egyeztető tárgyalását. A MÁV START Zrt. ismét a csütörtöki, kompromisszumos javaslatával állt elő, annak érdekében, hogy a sztrájk ideje alatt is biztosítható legyen a kiszámítható, bár csökkentett formájú menetrend. A vasútszakma képviselői azt tartják elfogadhatónak, ha a napi 3200 vonatból - a sztrájk ideje alatt - 724 vonat közlekedne. A VDSzSz Szolidaritás ezt soknak és nem elfogadhatónak tartotta. Az érdekvédők képviselői körülbelül 375 vonat közlekedéséhez járulnának hozzá.      

A vasúttársaság a még elégséges szolgáltatás keretén belül a budapesti elővárosi vonalakon a csúcsidőben, reggel 5.00 és 8.00 óra, illetve 15.00 és 19.00 óra között 3-4 pár vonat közlekedését javasolta. Az esti tíz órás műszakváltás után a könnyebb hazajutás érdekében további egy pár vonat szállítaná az utasokat a budapesti elővárosi vonalakon. A többi, nagyobb forgalmat lebonyolító vasútvonalakon reggel és este 2-2 pár vonat, a gyengébb forgalmú vonalakon pedig 3 pár vonat látná el az utas-kiszolgálást.

A vasúttársaság aggódva vette tudomásul a VDSzSz újabb elutasítását. Megállapodás hiányában továbbra is kiszámíthatatlan, bizonytalan lesz a menetrend. A MÁV ugyanakkor mindent elkövet annak érdekében, hogy ahol a vasútüzem-biztonsági feltételek megteremtődnek, ott közlekedjenek a vonatok. A vasutasok többsége továbbra is azon fáradozik, hogy kiszámíthatóbb legyen az utazás, a menetrend. A vasútnak működnie, szolgáltatnia kell. A VDSzSz ezt meghiúsítja, ellehetetleníti az ünnepi vonatforgalmat.      

A MÁV azt szeretné, ha a sztrájkolók befejeznék a sztrájkot, vagy legalábbis felfüggesztenék a munkabeszüntetést, hogy minél előbb helyreálljon a rend, a menetrend. Ez a vasutasok többségének óhaja, és ez az utasok óhaja is. A sztrájkkal napról napra nő a veszteség, ami nem jó a vasútnak, de jelentős károkat okoz a nemzetgazdaságnak is. Az erkölcsi kár felmérhetetlen, utasok pártolhatnak el a vasúti közlekedéstől, szünetel a nemzetközi vasúti összeköttetés - mindezek után a bizalomvesztés nehezen hozható helyre. Talán még nem késő!

Az éjszakai műszakon múlik most az, hogy milyen lesz a vasúti közlekedés. Mindez attól függ, hányan dolgoznak, vagyis a sztrájk helyett mennyi vasutas vállalja inkább a munkát annak érdekében, hogy az utasok - tekintettel a karácsony előtti utazásokra - elérjék céljaikat.  A forgalomirányítók többsége és valamennyi mozdonyvezető munkába állt.

Ugrás vissza Ugrás vissza...