Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Turisztikai kiállítások és nagyszabású közönségakció Kínában

Cikk:

Magyar Turizmus Zrt.
Budapest, 2008. április 18.

A Magyar Turizmus Zrt. marketingtevékenységében fontos szerepet kap a tengerentúli piacok meghódítása. Az ázsiai országok közül Kína az egyik legígéretesebb piac a beutazó turizmus szempontjából: évről évre növekszik a hazánkba látogató kínai turisták száma, Magyarország schengeni övezethez való csatlakozása pedig tovább növelte az érdeklődést hazánk iránt. A Magyar Turizmus Zrt. folyamatos marketingakciókkal népszerűsíti Magyarország turisztikai kínálatát Kínában a szakma és a nagyközönség számára egyaránt.

Kiállítások, road show-k

Mint arról korábban hírt adtunk, az MT Zrt. Kína vidéki városaiban is népszerűsíti hazánkat. Egy road show keretében, eddig már 6 városban mutatta be a magyar turisztikai kínálatot a szakma képviselőinek. Az előadássorozatot, Magyarország néhány nevezetességét és turisztikai attrakcióját - Budapest, Balaton, Hévíz, bor- és gasztronómia - ábrázoló makettek is színesítették, amelyek nagy tetszést arattak a meghívottak körében.

Ezt követően, április 14. és 17. között a pekingi COTTM (China Outbound Travel and Tourism Market) szakmai kiállításon képviselte hazánkat a Társaság, hat magyar társkiállítóval és a Hainan Légitársasággal közösen. A brit szervezésű kiállításon a 228 kiállítónak lehetősége volt a kínai turisztikai szakma képviselőivel találkozni és tárgyalásokat folytatni. A rendezvényen hazánkon kívül a régióból Lengyelország, Románia és Szlovákia is képviseltette magát. A COTTM kiállításról további információkat a www.cottm.com oldalon olvashatnak az érdeklődők.

Az MT Zrt. Kínában idén a pekingi COTTM-en kívül, Hong Kong-ban az ITE-n (International Travel Expo), valamint Shanghaiban - a V4 országokkal közösen - a CITM (China International Travel Mart) turisztikai kiállításokon is részt vesz.

Nagyszabású közönségakció Pekingben

A Magyar Turizmus Zrt. fontos célnak tartja, hogy a szakmán kívül a nagyközönség figyelmét is felhívja Magyarország turisztikai kínálatára, hiszen a kínaiak többsége a közép-kelet-európai régió országairól, így hazánkról is csak igen kevés információval rendelkezik.

Ennek érdekében a Társaság április 25. és 27. között egy nagyszabású közönségakción vesz részt Pekingben, az MT Zrt. Budapest-Közép-Dunavidéki Regionális Marketing Igazgatósága, a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a WAMP (Wasárnapi Művész Piac) együttműködésében. Az egyik legforgalmasabb sétálóutcán zajló akció során - amellyel elsősorban Budapestet népszerűsítik - az MT Zrt. információs anyagokat terjeszt. Az érdeklődők a program részeként tánc- és cigányzenei bemutatót is láthatnak, ízelítőt kaphatnak a magyar gasztronómia remekeiből: megkóstolhatják a gulyáslevest és kiváló borainkat, továbbá a WAMP jóvoltából design vásáron is részt vehetnek. A szervezők mintegy 30.000 fős közönségre számítanak. A két ország történetében eddig még soha nem került sor ilyen nagyszabású közönségakcióra, így különösen megtisztelő, hogy hazánk a meghívott országok közül a legnagyobb standdal és a legváltozatosabb programokkal képviseltetheti magát az eseményen.

Kínából 2007-ben 23,7%-kal több vendég érkezett Magyarországra, akik 7 ezerrel (+14,2%) több vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken az előző évhez képest. A kínai vendégforgalom 2008. január-februári időszakában is növekedett: az év első két hónapjában +49,2%-kal több vendégéjszakát regisztráltak a kereskedelmi szálláshelyeken, mint az előző év azonos időszakában.

Ugrás vissza Ugrás vissza...