Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

Értesítjük, hogy a NAV 2020. október 23-án 6 órától 2020. október 26-án 6 óráig adatbázis karbantartást végez. A karbantartás ideje alatt szünetel a NAV szakrendszereivel történő kommunikáció, ami miatt a Rendelkezési Nyilvántartásban a cégek azonosítása, a Rendelkezési Nyilvántartás attribútum szolgáltatása, valamint az online Cégkapu regisztráció szolgáltatások nem lesznek elérhetők.

Kérjük a fentiek figyelembevételét! Szíves megértését köszönjük.

NISZ Zrt.

MORZSÁK

TARTALOM:Megújul a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal

Cikk:


Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
2008. december 22.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv 45 milliárd forintos támogatásával korszerűsödik a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd közötti vasútvonal. A teljes vonalon megtörténik a jelenlegi 60-80km/h-ról 120 km/h közlekedési sebesség megteremtése és a tengelyterhelés felemelése. A már villamosított és korszerű biztosítóberendezéssel felszerelt Sopron-Szombathely vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalszakasz villamosítása és azon korszerű biztosítóberendezés telepítése is megvalósul.

A 116 km hosszú egyvágányú vasútvonal a Bécs-Sopron-Szombathely-Szentgotthárd-Graz korridor magyarországi szakasza. A teljes vonalon megtörténik a jelenlegi 60-80km/h-ról 120 km/h közlekedési sebesség megteremtése, és a tengelyterhelés felemelése 210kN-ról 225 kN-ra. Ezenkívül a már villamosított és korszerű biztosítóberendezéssel felszerelt Sopron-Szombathely vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely-Szentgotthárd közötti vonalszakasz villamosítása és azon korszerű biztosítóberendezés telepítése is megvalósul, egységesen 55 cm magasságú peronok épülnek. A nemzetközi tehervonatok számára négy állomáson megtörténik a vágányok hosszának meghosszabbítása 750 méterre. Az útátjárók korszerű biztosítóberendezéssel kerülnek felszerelésre, illetve ahol lehetséges ott megszűntetésre. A személyszállítás minősége új, korszerű, elektromos motorvonatok beszerzésével fog javulni.

A 48 milliárd összköltségű fejlesztésnek köszönhetően a meetidő csökken mind az utas-, mind az áruforgalomban, nő a szállítási és közlekedési biztonság, emellett erőteljesen csökken a zaj és légszennyezés. A projekt révén javul a régió elérhetősége, erősödnek a regionális és a határon átnyúló kapcsolatok. A projekt megvalósítása növeli a társadalmi mobilitást, az emelt peronok és az akadálymentesített állomások és megállóhelyek alkalmazásával az infrastruktúra elérése az időseké s a mozgáskorlátozottak számára is javul.

Ugrás vissza Ugrás vissza...