Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Tisztelt Felhasználó!

A hálózati szolgáltatónál végzett, előre tervezett karbantartás miatt az Oktatási Hivatal publikus szolgáltatásai nem lesznek elérhetők.

Előre tervezett karbantartás – Oktatási Hivatal (2022. 05. 26.)

Kezdete: 2022. 05. 26. 20:00. Vége: 2022. 05. 26. 23:00

 

MORZSÁK

TARTALOM:Uniós pénzből stabilizálják az omladozó sziklafalat Nyergesújfalun

Létrehozva: 2009. január 19.
Módosítás: 2009. január 19.
Forrás: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

Köszönjük szavazatát

Cikk:


Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Kommunikációs Főosztály
2009. január 19.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv több mint 200 millió forintos támogatásának segítségével stabilizálják a mára szinte életveszélyessé vált, omladozó sziklafalat a 10-es főút mellett Nyergesújfalun. Az erről szóló támogatási szerződést ma írták alá. A stabilizáció eredményeképpen a 10-es főút és az alatta húzódó vasútvonal forgalombiztonsága teljes értékű lesz, a kerékpárutat és járdát rendeltetésszerűen lehet majd használni és nagyban csökkennek az útszakasz fenntartási munkái, költségei.

Ma délelőtt aláírták a 10-es főút melletti sziklafal stabilizációját elősegítő, uniós forrásból megvalósuló kiemelt projekt támogatási szerződését Nyergesújfalun. A település önkormányzata az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közép-Dunántúli Operatív Programja keretében nyerte el a projekt megvalósításához szükséges több mint 206 millió forintot, amelyhez még 36 millió forintot saját forrásból biztosít a város.

Az út fölé magasodó sziklafal az elmúlt időszakban rendszeresen pergett, az omladék anyag rázuhant az alatta lévő kerékpárútra és a 10-es főútra, veszélyeztetve a közlekedők testi épségét. A 10-es főút mind Nyergesújfalu, mind a térség legfontosabb közlekedési útja, ezért védelme kiemelt jelentőségű.

A ma még omladozó, életveszélyes sziklafal stabilizációja horgonyokkal rögzített acélhálózással és növényzettelepítéssel valósul meg, ezzel a partfal-rehabilitációs munkával 258 méter hosszúságú szakaszon válik biztonságosabbá a közlekedés.

A partfal-rehabilitációval elkerülhető a közút és vasútvonal, valamint a kerékpárút és járda áthelyezésének költsége. Ez a partfal biztosít majd védelmet a felette elhelyezkedő, nyilvántartott régészeti lelőhely számára is.

A projekt kivitelezése előreláthatóan 2009 telére fejeződik be, ezzel a 10-es főút veszélyeztetettsége megszűnik, a közlekedés biztonságossá válik.

Ugrás vissza Ugrás vissza...