Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Kiemelt belföldi kampányok, turisztikai termékek

Létrehozva: 2007. február 21.
Módosítás: 2007. február 22.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Magyar Turizmus Zrt.
Kommunikációs Csoport
Budapest, 2007. február 21.

A Magyar Turizmus Zrt. Igazgatósága a 2007. február 21-i ülésén beszámolót hallgatott meg a nemzeti turisztikai marketingszervezet 2007. évben tervezett belföldi kampányairól, kiemelt belföldi turisztikai termékeiről (zöldturizmus, egészségturizmus, eseményturizmus, üdülési csekk) és az egyes turisztikai régiók kiemelt akcióiról.

A 2006-os esztendő a vendégforgalmi adatok tükrében a belföldi turizmus sikeréve volt. Az összesített belföldi vendégéjszakák száma tavaly lépte át először, - méghozzá igen jelentős mértékben - a 9 milliós küszöböt, s rögtön mintegy 205 ezer vendégéjszakával túlszárnyalta azt. A Magyar Turizmus Zrt. 2007-ben tovább szeretné növelni a belföldi vendégforgalmat: a Társaság marketingtervében szereplő célkitűzés, hogy a magyar lakosság a hazai kereskedelmi szálláshelyeken 2007-ben legalább 9,3 millió vendégéjszakát töltsön el.

Ennek megvalósítása érdekében a Zrt. még intenzívebben együttműködik a hazai turisztikai régiókkal és a turisztikai szakmával, vállalkozásokkal. A belföldi turizmust számos tényező befolyásolhatja pozitívan 2007-ben. Ezek között érdemes kiemelni, hogy idén a hétköznapra eső munkaszüneti napok miatt összesen 9 hosszú hétvége lesz, amelyek rendkívül jó lehetőséget kínálnak a kulturális programok, sportesemények, fesztiválok népszerűsítésére. A belföldi turizmusforgalomra ugyancsak kedvező hatással van az üdülési csekk növekvő népszerűsége, amely mind a csekkértékesítés volumenében, mind a felhasználók számában megmutatkozik.

A Magyar Turizmus Zrt. 2007. évi belföldi marketingtevékenységében kiemelt szerepet kap továbbá a tavalyi Bor és Gasztronómia tematikus év nagysikerű országos eseményeinek - Torkos Csütörtök és Nyitott Pincék Napja - a megismétlése, amelyekhez idén újdonságként társul a Borszerda, júniusban. A tematikus évek sorozatában idén a Zrt. a Zöldturizmus Évét hirdeti meg, amely a környezettudatosság hangsúlyozásával a természetjárásra, nemzeti parkokra, kerékpáros és lovas turizmusra épül. Ennek részleteiről a Társaság márciusban külön sajtótájékoztatót tart.

A marketingszervezet további kiemelt feladatának tartja a társadalmi szemléletformálást a vendégbarát légkör erősítése érdekében. Kommunikációjában ezért a magyar lakosság és a szakmai szolgáltatók körében is még jobban tudatosítani kívánja a vendégszeretet fontosságát.

Ennek érdekében folytatódik a „Virágos Magyarországért" és a „Tiszta Magyarországért" mozgalom is. A kezdeményezések célja, hogy többet tegyünk a kulturált, rendezett, tiszta, virággal díszített környezet megteremtése, illetve megőrzése érdekében: takarítási és virágosítási akciókkal, a graffitik eltüntetésével változtassuk barátságosabbá országunkat az önkormányzatok, a civil szervezetek, az iskolák és a lakosság bevonásával.

A Magyar Turizmus Zrt. 2007. évi marketingterve teljes terjedelmében letölthető a www.itthon.hu honlap szakmai oldalain belül, a Marketingterv menüpontra kattintva.

Ugrás vissza Ugrás vissza...