Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:MÁV–VDSzSz Szolidaritás egyeztetés: továbbra sincs megállapodás

Létrehozva: 2008. április 1.
Módosítás: 2008. április 1.
Forrás: MÁV Zrt.

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

MÁV ZRt.
Kommunikációs Igazgatóság
Budapest, 2008. április 1.

A vasúttársaságok (MÁV Zrt., MÁV-START Zrt.) és a VDSzSz Szolidaritás április elsején, kedden 14.00 órakor újabb egyeztető tárgyalást tartottak. A mostani megbeszélésen nem született megállapodás, a tárgyalást április 4-én, péntek reggel nyolc órakor folytatják.

A VDSzSz Szolidaritás követeléseit továbbra sem áll módjában teljesítenie a MÁV Zrt-nek - amint azt már többször hangsúlyozta -, mert a MÁV Cargo Zrt. eladásából majdan befolyó összeget csak a magyar vasút fejlesztésére, az utas-szolgáltatások minőségi javítására és a hitelek törlesztésére fordítja. A MÁV Zrt úgy látja: az érdekvédő szervezet követelése továbbra is alaptalan, mert a szakszervezeti követelésnek (egyszeri kifizetés minden vasutasnak a MÁV Cargo privatizációs összegéből) nincs meg a jogi és a gazdasági feltétele. A MÁV-START Zrt-nek nem áll módjában teljesíteni a +10 százalékos bérkövetelést, mert nincs meg a gazdasági fedezete.

A VDSzSz Szolidaritás ismételten előtérbe helyezte a mellékvonalak ügyét, így ezzel bővítette a korábbi követeléseit. A VDSZSZ Szolidaritás azt követeli, hogy a 38 mellékvonal esetében szolgáltató váltás ne következzen be, a MÁV Zrt. továbbra is maradjon üzemeltető.

A MÁV ezzel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy a 12 mellékvonal esetében május 31-ig közszolgálati megrendelés van. A 38 mellékvonal vonatkozásában a Minisztérium és a Szakszervezetek között viszont tárgyalások zajlanak. A tárgyalásokon a VDSZSZ Szolidaritás nem vesz részt. A korábban (2007. december 11-én) három reprezentatív szakszervezet és a GKM között létrejött megállapodás aláírásában sem vett részt.

A vasúttársaságnak egyelőre nincs tudomása olyan intézkedésről, ami veszélyeztetheti a személyforgalmat ezeken a mellékvonalakon. A mellékvonalak vonatkozásában szükséges az érintett települések társadalmi összetettségének (diákok, nyugdíjasok, munkavállalók aránya) vizsgálata, tanulmányozni kell, hogy milyen típusú szolgáltatásra van igény. A mellékvonalak jövője és szerepe kizárólag az egyéni és közösségi közlekedés egységes rendszerében, az integrált közösségi közlekedés részeként, a helyi sajátosságok ismeretében és figyelembevételével alakítható.  

Egy korábbi egyeztetésen új követelésként jelent meg a szakszervezet részéről, hogy az éves 6,9%-os bérfejlesztésen felül további 1,1%-os béremelésben részesüljenek a munkavállalók.  A követelést azzal indokolták, hogy várhatóan magasabb lesz az infláció az országban, mint azt 2008-ra prognosztizálták. A vasúttársaság kifejtette, hogy az OÉT ajánlás mentén folytak a tárgyalások, amennyiben az OÉT új ajánlást ad ki, csak abban az esetben lehet a tárgyalásokat újra kezdeni ebben a témában.

A még elégséges szolgáltatások tárgyában a vasúttársaságok (MÁV Zrt, MÁV-START Zrt) az utasok és a fuvaroztató partnerek érdekében ragaszkodnak álláspontjukhoz: a sztrájk ideje alatt is a megfelelő vonatmennyiség biztosítja a minimális szolgáltatást, a közszolgáltatási feladatokat szolgáltatói felelősséggel csak ilyen formában tudják biztosítani. Ez a vonatmennyiség pedig 954 személyszállító vonatra vonatkozik.

Ugrás vissza Ugrás vissza...