Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:MÁV–VDSzSz Szolidaritás egyeztetés: továbbra sincs megállapodás

Létrehozva: 2008. április 4.
Módosítás: 2008. április 4.
Forrás: MÁV Zrt.

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

Köszönjük szavazatát

Cikk:

MÁV ZRt.
Kommunikációs Igazgatóság
Budapest, 2008. április 4.

A vasúttársaságok (MÁV Zrt., MÁV-START Zrt.) és a VDSzSz Szolidaritás április 4-én, pénteken 8.00 órakor újabb egyeztető tárgyalást tartottak. A megbeszélésen nem született megállapodás, a tárgyalást április 7-én, hétfőn reggel nyolc órakor folytatják.

A VDSzSz Szolidaritás követeléseit továbbra sem áll módjában teljesítenie a MÁV Zrt-nek, mert a MÁV Cargo Zrt. eladásából majdan befolyó összeget a magyar vasút fejlesztésére, az utas-szolgáltatások minőségi javítására és a hitelek törlesztésére fordítja. Az érdekvédő szervezet követelése továbbra is alaptalan, mert a szakszervezeti követelésnek (egyszeri kifizetés minden vasutasnak a MÁV Cargo privatizációs összegéből) nincs meg a jogi és a gazdasági feltétele. A MÁV-START Zrt-nek nem áll módjában teljesíteni a +10 százalékos bérkövetelést sem, mert nincs meg a gazdasági fedezete.

A VDSzSz Szolidaritás azt is követeli, hogy a 38 mellékvonal esetében szolgáltató váltás ne következzen be, a MÁV Zrt. továbbra is maradjon üzemeltető. A MÁV ezzel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy a 12 mellékvonal esetében május 31-ig közszolgálati megrendelés van. A vasúttársaságnak egyelőre nincs tudomása olyan intézkedésről, ami veszélyeztetheti a személyforgalmat ezeken a mellékvonalakon. A mellékvonalak vonatkozásában szükséges az érintett települések társadalmi összetettségének (diákok, nyugdíjasok, munkavállalók aránya) vizsgálata, tanulmányozni kell, hogy milyen típusú szolgáltatásra van igény. A mellékvonalak jövője és szerepe kizárólag az egyéni és közösségi közlekedés egységes rendszerében, az integrált közösségi közlekedés részeként, a helyi sajátosságok ismeretében és figyelembevételével alakítható. Ennek eldöntése viszont nem a MÁV kompetenciája.   

A szakszervezet azt is kéri, hogy az éves 6,9%-os bérfejlesztésen felül további 1,1%-os béremelésben részesüljenek a munkavállalók.  A követelést azzal indokolták, hogy várhatóan magasabb lesz az infláció az országban, mint azt 2008-ra prognosztizálták. A vasúttársaság kifejtette, hogy az OÉT ajánlás mentén folytak a tárgyalások, amennyiben az OÉT új ajánlást ad ki, csak abban az esetben lehet a tárgyalásokat újra kezdeni ebben a témában.

A még elégséges szolgáltatások tárgyában a vasúttársaságok (MÁV Zrt, MÁV-START Zrt) az utasok és a fuvaroztató partnerek érdekében ragaszkodnak álláspontjukhoz: a sztrájk ideje alatt is a megfelelő vonatmennyiség (954vonat) biztosítja a minimális szolgáltatást, a közszolgáltatási feladatokat szolgáltatói felelősséggel csak ilyen formában tudják biztosítani.

Ugrás vissza Ugrás vissza...